11 more days!

| 0 comments | Monday, October 20, 2008

Halloween is just around the corner, and I'm turning 23 this year. I should be graduated from college with my bachelor's already, but I'm way behind in school. The first few semester straight outta high school, I fucked up BAD. The past year, I've really put my school shit back on track and pushing myself harder and harder to graduate. I guess first things first, I gotta get outta community college. I'm still at Skyline, but applied for SFSU already. I have an appointment with my counselor this Wednesday about any final things I need to get ready before I transfer. I'm shooting for Summer '09. I'm finishing up the lower division Business classes at Skyline so when I transfer, I don't have to worry about the lower division Business core classes and just focus on the upper division. If I push myself hard enough, I'll be done with school in roughly 2 and a half years. I gotta admit that school is getting stressful and I'm really trying hard, so my grades have significantly improved.

Anyways, on a more positive note, my birthday is coming up and this year, I'm excited about buying myself a Xbox 360. I've been wanting one for the longest time, but didn't wanna spend that much money on it. Luckily the wait was definitely worth it cuz they dropped the price $100 for the 60gb! There's soooo many games I want to get for it, but I'll get a couple at a time. But I gotta make sure I'm done with my homework and all the other school shit before I even turn it on though. I'm planning to get Forza 2 and Dead Rising for the first games. Gamestop is offering a bundle with Kung Fu Panda and LEGO Indiana Jones. I'm not too excited about those games, but they ain't worth much so I might as well keep them, rather than sell them. And I'm gunna reserve Left 4 Dead cuz I love zombie games, and this game looks hella good!

I guess that's enough for now, I'm trying to relax for the rest of the night (by playing more videogames). I called off work today cuz I felt dizzy all day. It felt like I was drunk, but of course I didn't drink. I hate calling off work actually, but I did accumulated a good amount of sick days. Anyways, back to Mario Galaxy!

2 year anniversary dinner (Waterbar)

| 0 comments | Tuesday, October 14, 2008

October 7, 2008 was mine and my girlfriend's 2 year anniversary. We wanted to eat somewhere somewhat classy, so she picked out the Waterbar on Embarcadero. She ate there before with some co-workers, but I didn't go because it was too pricey. But for this special occasion, it was worth it. The view was spectacular! Anywhere from the restaurant, you could see the ocean and the Bay Bridge. We just so happened to have reservation right before sunset. The ambience of the restaurant was very nice. Customer service? Hella nicer than I could imagine!

We were going to order some virgin margaritas, but we didn't see any margaritas on the menu. So we thought we'd just order a regular soda. The waitress was like, "Lemme see what I can do." She came back with a soda that had orange, pineapple, and mango, mixed with French imported raspberry syrup and mint syrup, all mixed in with soda water. It was GOOD.

For appetizers, we ordered soup (wasn't exactly sure what kind) and baked oysters with spinach and bacon. Delicious! For the main entree, I ordered a 1lb fish (forgot the name of the fish) and I don't remember the name of Elisa's dish either! The name's aren't your typical plates, that's why I can't remember the names. And to top it off, for dessert, I ordered raspberry cheesecake and my wifey ordered warming chocolate pudding covered with a brownie with a scoop of mint chocolate chip ice cream. Yummy!

I would highly recommend this restaurant, but only for special occasions (unless you're rich). The price wasn't too bad for a once-in-a-while dinner. Here's the website just in case any of you are interested in checking out this restaurant: Waterbar.



I've been too busy lately to blog, but managed to squeeze in a little time. About a month ago, I finished my KidRobot Simpsons collection. I spent over $400 on friggin' vinyl figurines!...but it was sooo worth it! People are selling the complete set for around $500! I was on the KidRobot forums asking around if anybody had any ideas for displaying the series. One person bought a display case from the Container Store for $8 and it looks great! So I bought a couple and finally put them in the display case. Here they are!

Anywayyyys, I can't wait for my birthday! I love Halloween! Gotta love getting presents!